zaterdag 14 februari 2015

Zwangerschap maand 4

Maand 4 nu is alleen de grootste spanning of het een jongen of een meisje wordt. Maand 3 slaan we over. Heb ik perongeluk verwijderd.
WEEK 14 t/m 18

Zijn er duidelijke familie trekjes waarvan je denkt dat de baby die ook wel zal krijgen? Nee, ik laat me wel verrassen en denk er niet al te veel over na. 
Wil je van tevoren weten of je een jongetje of meisje krijgt? Ik denk een jongen en ja ik wil het graag weten. 
♡ Je baby is nu 8.5 cm lang en weegt 60 gram. Het gezicht van he baby krijgt al herkenbare familietrekjes! Je kindje produceert nu urine en plast in het vruchtwater. Het vruchtwater vernieuwt zichzelf om de 3 uur. Waarschijnlijk kan je kindje nu al geluiden opvangen.
Voel je weleens 'bandenpijn'? Nee, dit maal niet.
Maak je je weleens zorgen over de pijntjes die je voelt? Niet echt nee.
♡ Je baby is nu ca. 13 cm lang en weegt ca. 100 gram. Het hoofdje is zo groot als een knikker, de vuistjes zo groot als een erwtje. Je baby kan nu zijn mond open doen en slokjes vruchtwater drinken.
Heb je tijd om 's avonds wat te ondernemen? Nee niet echt. Ik ben dan veelste moe!
♡ Je baby is nu ca. 15 cm lang en weegt ca. 125 gram. Vanaf deze week kan je baby licht en donker onderscheiden door de oogleden en je buikwand heen.
Heb je 's avonds last van dikke voeten? Nee, gelukkig niet.
Zijn jullie al bezig met namen bedenken? Nee, juist niet want we willen eerst weten wat het wordt.
♡ Je baby groeit nu gemiddeld 2 cm per week en is nu ca. 18 cm en weegt ca. 150 gram. Tot nu toe was de baarmoeder groot genoeg maar nu vult je baby de holte helemaal op en drukt tegen de baarmoederwand wanneer hij zich afzet.
Gaat je baby straks in een wieg of ledikant slapen? Eerst in de wagenbak bij ons op bed  en daarna in een ledikant.
Moet je nog veel spullen aanschaffen? Nee, op een paar dingen na hebben we alles. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten