zondag 15 februari 2015

Zwangerschap maand 5

Maand 5 is ook al voorbij. Het gaat snel als je het zo bekijkt. Al vindt ik het zelf toch wel langzaam gaan. Met Jazzlynn ging het nu veel sneller voor mijn gevoel. 

WEEK 19 t/m 22

Waar pieker je wel eens over? Of ik dit keer wel genoeg vruchtwater heb. Met Jazzlynn was dit veelste weinig.  
Met wie praat je daarover? Met de verloskundige. Ze houden dit ook in de gaten. Want met 30 weken krijg je standaard nog een echo maar ik nu ook met 34 weken. Ook wordt alles met de gynaecoloog van het ziekenhuis besproken. Zodat mocht ik te weinig vruchtwater hebben dat ze me gelijk kunnen overplaatsen.
Wat doe jij om te ontspannen? Series kijken via showbox, baby deken haken en slapen.
♡ Je kindje is nu ca. 22 cm lang en weegt ca. 250 gram. Nu worden in de hersenen gebieden aangemaakt waardoor je baby straks kan ruiken, proeven,  horen, zien en voelen. Hij heeft de grootte van een flinke aubergine!
Heb jij je kindje al voelen bewegen? Ja, ik voel hem al een tijdje en nu steeds meer.
Je buik is nu echt dikker aan het worden. In welke kleren voel je je nu lekker?  In losse kleding en dan vooral joggingbroeken.
Kunnen andere mensen al zien dat je zwanger bent? Ja, want ik ben al dikker als dat ik met Jazzlynn was.
♡ Gefeliciteerd! Je bent nu op de helft van je zwangerschap! Je kindje is nu wat lengte betreft ook ongeveer op de helft: ca. 25 cm en weegt ca. 320 gram. Je baarmoeder wordt ook steeds groter; de bovenkant komt nu al tot aan je navel. Waarschijnlijk kun je nu echt je gewone kleren niet meer aan. Als je voor de eerste keer zwanger bent, dan kun je vanaf nu waarschijnlijk je kindje wel voelen. Er is helemaal niks mis als dat nog een poosje duurt. Ben je van je tweede of derde kindje in verwachting? Dan heb je je kindje vast al veel eerder gevoeld.
Als het goed is heb je net de 20 wekenecho achter de rug. Was alles goed? Ik heb met 19 weken en 6 dagen mijn 20 weken echo gehad. Alles was goed en de baby groeit precies in de lijnen.
Weet je al wat het wordt?  Ja, een jongetje!
Wie waren er mee? De vader en Jazzlynn.
♡ Je kindje is nu ca. 27 cm lang en weegt 400 gram. Het hartje zal deze week wat meer groeien en pompt per dag ongeveer 25 liter bloed door de navelstreng! De beentjes groeien wat meer zodat je baby normalere proporties krijgt.
Hoe is het met jou gewicht? Goed! Ik kom niet te veel aan wat ook geen verrassing is want ik kom zelf al heel moeilijk aan.
Ben je zelf thuis of in het ziekenhuis geboren?  Ik ben in het ziekenhuis geboren.
Heb jij al besloten of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen? Ik zou het graag thuis willen doen maar mijn gevoel zegt toch het ziekenhuis. Gek! Dat ik nu wel een soort voorgevoel heb.
♡ Je baby is nu ca. 28 cm lang en weegt ca. 450 gram en is nu al echt een piepklein mensje. Alles zit erop en eraan. Het huidje is alleen nog heel erg gerimpeld en dat blijft zo tot de baby genoeg gewicht heeft om de huid te vullen. Er komt nu een laagje witte huidsmeer (vernix) op het babyhuidje. Dit beschermt de huid tegen de langdurige inwerking van het vruchtwater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten