vrijdag 13 februari 2015

Zwangerschap maand 2

Deze week komen even alle maanden online. Vandaag maand 2.
WEEK 5 t/m 9

Heb je een zwangerschapstest gedaan? De test heb ik met week 4 gedaan. 
En hoe voelde je je toen je de test zag? Blij en verward want ik zag het ook niet helemaal aankomen.
Wat zijn je kwaaltjes? De vermoeidheid komt wel hard aan op het moment. En zo nu en dan heel erg misselijk.
♡ Je kindje is nu 2 mm lang. Dat is ongeveer zo groot als een speldenknopje. Het hartje begint deze week te kloppen. Je bent nu een week overtijd. Door de stijging van de hormonen in je lichaam kun je allerlei kwaaltjes krijgen. Sommige vrouwen hebben er veel last van, andere helemaal niet.
Weet je al wanneer je uitgerekend bent? Volgens de calculator op internet 12 juni.
Is Jazzlynn op de uitgerekende datum geboren?  De uitgerekende datum met Jazzlynn was 22 november en ik ben 9 november bevallen van Jazzlynn (37 weken + 1 dag).
Ben je zelf 'op tijd' geboren? Nee, ik ben een maand te vroeg geboren.
♡ Je kindje het eind van deze week 5 mm lang. Vanaf nu wordt het een embryo genoemd. Er ontstaat een hoofdje en een ruggengraat. Het hartje klopt nu al steviger en de bloedsomloop van je kindje is nu af. Er groeien kleine uitstulpingen die straks armpjes en beentjes gaan worden. Ook wordt er een begin gemaakt aan de lever,  pancreas en maag. Ondertussen wordt je placenta dikker.
Misschien zijn je huid en haren al veranderd? Mijn huid lijkt wel wat vetter overdag maar in de ochtend is het ongelofelijk droog. Aan mijn haar valt niks bijzonders op.
Moet je extra plassen en ben je ook al extra moe?  Ja, ik moet ongelofelijk veel plassen en met ook wel extra moe vooral in de middag.
Heb je al wat voor de baby gekocht? Nee, ik heb voor een meisje genoeg dus ik wacht eerst het geslacht af.
♡ Je kindje is nu 8 mm lang. Door de veranderende hormonen kun je extra moe zijn en veel moeten plassen. Ook kan je huid onrustig zijn; je kunt zelfs wat last hebben van acne.
Ben je al bij de verloskundige geweest? Ja, al twee keer zelfs omdat ik bloed verloor. En ik ben naar 11 juni gezet.
Wat vind je nu lekker om te eten?  Ik vond geitenkaas op zijn tijd lekker maar nu krijg ik de smaak bijna niet meer uit mijn mond.
En wat juist niet? Gebraden kip. Het moet nu echt gefrituurd worden. Heel slecht ik weet het.
♡ Je kindje is nu 1 cm lang en gaat nu spontaan bewegen, al kun je dat nog niet voelen. Deze week wordt je baby een jongetje of een meisje. De jongens krijgen testikels en de meisjes eierstokken.
Ben je van plan om zwangerschapsgym te gaan doen?  Ik zat er wel aan te denken maar ik heb het bij Jazz ook niet gedaan.
Deed je aan sport? Ik wou hardlopen maar dat kwam er steeds niet van.
♡ Je kindje is nu 2.5 cm lang en weegt 2 gram. Aan het eind van deze week zijn het ruggetje en de hersenen van je kindje aangemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten