donderdag 10 april 2014

Hoe maak je een kinderwagen op?


Toen de uitgerekende datum steeds dichterbij kwam begon ik hier steeds meer aan te denken. Want hoe maak je eigenlijk de reiswieg op? Ik ben opzoek gegaan op zwangerschapspagina.nl.

Jazzlynn ligt er al vanaf 3 maanden niet meer in, ze trok zich namelijk omhoog, maar toch leek het me leuk en ook handig voor de aanstaande mama's. Iedereen heeft zo een eigen idee bij het opmaken van de kinderwagen.

Een paar ideeën uit het topic van zwangerschapspagina.nl waarvan dit het beginpost was:
De titel zegt het al. Hoe maken jullie de wandelwagen op? Met mijn jongste heb ik een waskussenhoes gebruikt als 'hoeslakentje', met een hydrofielluier bij het hoofdje. Een heel licht dekentje eroverheen, maar het wordt nu denk ik minder warm dan toen. Iemand nog een beter idee?
Een paar antwoorden van mensen die het onderwerp volgen:
Ook waskussenhoes of hydrofiel helemaal uitgevouwen. Dubbele hydrofiel onder hoofdje. Lakentje met daarover dun dekentje. Als t wat frisser is is een dubbelgevouwen fleecekleedje of een lekkere dikke baddoek dubbelgevouwen. Toch heb ik t idee dat als de kap omhoog staat en je dat bovendekje op de kinderwagen hebt liggen t niet zo koud is. Als t erg fris is kun je de kinderwagen met een kruik lekker voor verwarmen.
Onderlakentje voor wiegje gebruikt. Hydrofiele doek ter hoogte van het hoofdje. Over het kindje heen een dekentje en daaroverheen (maar is meer voor het zicht) een leuk gekleurd lakentje. Het dekentje deed ik eerst recht over ons kindje heen. Kreeg de tip om het schuin in te stoppen. Dus als een ruit te gebruiken. Je vouwt het hekje dan terug zodat het niet over het gezichtje heen ligt. De andere hoekjes kun je op deze manier veel beter instoppen onder het matrasje in de kinderwagen, waardoor een kindje lekker strak ingestopt ligt. In de wintermaanden gebruiken we een voetenzak voor extra warmte.
Ik zat toen te denken om onder de matras een oude handdoek neer te leggen en als lakentje een hydrofiele luier te gebruiken. En een fleecedekentje over de kleine heen. Voor we naar buiten gaan nog even een warme kruik erin. 

Ik gebruikte een lakentje of een hoeslaken van het ledikantje voor het matrasje. Legde een hydrofiele doek onder het hoofdje en gebruikte als dekentje mijn zelf gehaakte deken of een fleecedeken. Als het echt koud was verwarmde ik de kinderwagen eerst even met een kruik. Toen ze eindelijk haar skipakje aankon deed ik daar geen dekentje overheen. Maar nam er wel een mee voor de zekerheid. net als een extra jasje want stel je voor dat ze een ongelukje zou krijgen (gelukkig nog nooit gehad in de wagen).

Volg me ook op facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten