zondag 4 mei 2014

Wat een lief engeltje

Als je zwanger bent krijg je veel naar je hoofd. Vooral als het gaat over het opvoeden en wat je vooral wel of niet moet doen. Maar ik luisterde daar totaal niet naar. Ik heb een perfect kind zeggen ze nu en wat is ze zoet.
Ik kreeg steeds meer verhalen te horen over slapeloze nachten. Maar ik heb vanaf 1 januari nog maar 5 nachten niet doorgeslapen. In december was ze wat verkouden en daarvoor ja was ze nog maar een paar weken.  Nu krijg ik steeds te horen dat ze een engeltje is en ik er maar blij mee moet wezen.
Zou ik dan minder blij met haar zijn als ze een huilbaby zou zijn? Ze is mijn dochter ik hou van haar met en zonder gebreken. 
Ze kan ook klieren hoor. En dat als de beste als ze aandacht wilt of niet alleen wilt liggen gaat ze nep huilen. En geloof me als je er binnen 30 minuten niet aan toegeeft zet ze het wel op een krijsen.

Er werd natuurlijk nog veel meer gezegd maar dit is nu even het enige wat is blijven hangen.  Ze huilt niet veel maar of ik nu gelukkiger ben als dat ze het wel zou doen weet ik zo net nog niet hoor. Je houdt toch van je kind om wie die is en niet minder omdat ie zoveel huilt?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten