dinsdag 20 mei 2014

De naam

Voor sommige is dit het moeilijkste wat er is tijdens de zwangerschap. De naam. Hier ben je soms heel de tijd mee bezig.  Want vaak hoor je opeens de naam, die je in je hoofd hebt, echt overal. Dan komt de twijfel of je het nog wel zeker weet. Je gaat weer opzoek naar andere namen.
Een naam is heel persoonlijk. Ik vind dat de naam maakt tot wie je bent. Bij de naam Saar denk ik aan een heel rustig en verlegen meisje. Waarom? Geen idee. De naam geeft een eerste indruk. Als je je kind in deze tijd Liesje noemt krijg je al gauw rare blikken. De een gaat voor een traditionele naam en de ander kiest weer voor een originele naam. Dit is geheel persoonlijk. De een blijft zoeken en de ander heeft opeens DE naam in zijn hoofd.

Namen zoeken was voor ons niet zo moeilijk. Tenminste, de jongensnamen. Als we een jongen krijgen en het voelt nog precies zo geven we die namen. Voor een meisje was het toch iets lastiger. Ik dacht tot de 20 wekenecho namelijk dat we een jongen kregen. En toen brak de paniek uit ook al hadden we nog alle tijd. Ik zocht naar originele namen. We hoefde tenslotte nog maar 1 meisjes naam. Haar roepnaam. Want onze ouders werden ook vernoemd. 

Ik was klaar met werken en toen had ik een naam. Gewoon uit het niets een ingeving.  Ik belde gelijk mijn vriend op en zei het wordt Jazzlynn met dubbel Z en dubbel N. En hij was het gelukkig met me eens.

Hoe hebben jullie de naam gevonden? En was het moeilijk? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten