woensdag 4 maart 2015

Kraamzorg

Je hoort positieve en negatieve verhalen over de kraamzorg. Meestal bevalt de persoon die komt gewoon niet. Dat kan! Je hoeft natuurlijk niet iedereen leuk en aardig te vinden. De kraamhulp die ik had bij Jazz was in één woord top! Maar of we weer voor dezelfde gaan?
Nee, dit maal gaan we niet voor een kraamhulp. Mijn moeder komt na drie dagen helpen in huis en met Jazzlynn. De eerste drie dagen is papa gewoon thuis en mag hij al het zware werk doen. En boven al dat ik heb geen zin in een vreemde in huis. Ik werd er helemaal gek van! Twee vriendinnen vinden het ook niet erg om af en toe bij te springen als het nodig is. Dus  waarom kraamzorg denk ik dan. Temperaturen en ontlasting bij houden moest ik bij Jazz ook zelf doen. Want ik moest het toch leren.

Alleen mijn verloskundige vindt het nog al raar dat ik niet voor kraamzorg ga. Mijn moeder had met mij niet eens een kraamhulp en ik leef toch nog. Het gaat toch goed met mij. Waarom maken mensen zo'n gedoe als het om een kraamhulp gaat? Het is toch je eigen persoonlijke keus! 

Zijn jullie bij alle kinderen aan een kraamzorg begonnen? Waarom wel/niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten