zaterdag 13 september 2014

Oorontsteking en een opgezette amandel


In de vakantie zat het allemaal niet echt mee. Jazzlynn kreeg een oorontsteking en had ook nog eens last van een opgezette amandel! Ze wou niet eten of drinken. Alleen in de nacht een flesje en dat was het. Toen ze echt bleef huilen zonder te stoppen had ik de dokter maar gebeld. Ik dacht eerst nog dat ze last had van een tweede tandje.
Ik belde tegen de middag want toen begon alle ellende steeds erger te worden. Ik kon gelukkig in de middag al bij de huisarts terecht. Die dacht al gelijk aan een oorontsteking. Na een kort onderzoekje bleek de oorontsteking aan beide oren te zijn, het arme kind. En dat bleek nog niet alles ze had ook last van dr linker amandel, deze bleek vergroot ze zijn. Voor de rest was ze gezond en alert. Ik was al blij genoeg dat we de oorzaak wisten. Maar hoe kom ik er nu vanaf? En hoe zorg ik ervoor dat ze weer wat gaat drinken? Het eten maakte me helemaal niks meer uit, zolang ze maar vocht binnen krijgt.

De kleine maar zeer stoere meid moest aan de antibiotica 2x per dag 2 ml. En 3x per dag een zetpil. En 7e per dag liefst vaker een neusspray. Och wat vond ik dat zielig want ze vond dat helemaal niet leuk. De antibiotica ging nog het makkelijkst. 

Ze kon weer eten en drinken na 3 dagen. En na een week was ze weer als nieuw. De dagen en nachten waren lang geweest voor ons maar niet voor haar. Ze sliep toen bijna de hele dag en nacht. Wij opgelucht dat ze weer beter is maar dat geld niet voor onze rust. Ze was weer heerlijk actief. En wou bijna de hele dag weer spelen.

Maar gelukkig is het over. En heeft ze er sinds dien geen last meer van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten