donderdag 24 april 2014

Flesvoeding

Borstvoeding of flesvoeding? In het begin van mijn zwangerschap besloot ik al dat ik flesvoeding wou geven. Ik ging met een vriendin naar een borstvoedingsavond en begon te twijfelen. Mijn uitgerekende datum kwam steeds dichterbij en toen stond ik weer helemaal achter de flesvoeding.
Ik kreeg commentaar in t begin omdat ik geen borstvoeding wou geven. In het begin kwam dit hard aan maar ik heb geleerd dat als je achter je keuze staat je de beste voeding geeft. Het is namelijk niet niets om borstvoeding te geven. Ik voelde me wat fijner door de fles te geven. Een pluspunt eraan was vooral dat ik wist hoeveel ze binnen kreeg. Ik moest dit ook goed in de gaten houden van het consultatiebureau.

Kies de flesvoeding
  • Het maakt niet zoveel uit welk merk je kiest. De samenstelling van flesvoeding is vastgelegd in de Warenwet. Merken verschillen nauwelijks van elkaar als het gaat om de gehaltes aan verschillende voedingsstoffen in de flesvoeding.
  • Aan flesvoeding is vitamine K toegevoegd. Als je kind minimaal 500 milliliter flesvoeding op een dag krijgt, heeft je kind geen extra vitamine K nodig.
  • Geef je kind tot en met 3 jaar elke dag 10 microgram vitamine D extra, ongeacht de hoeveelheid vitamine D die al is toegevoegd aan de flesvoeding. Na die tijd hebben alleen nog kinderen met een donkere (getinte) huid en kinderen die niet genoeg buitenkomen extra vitamine D nodig. 
  • Er zijn ook speciale flesvoedingen voor kinderen die hongerig zijn of die veel overgeven. Zo’n aparte voeding is meestal niet nodig. Overleg eerst met het consultatiebureau als je wilt overstappen op andere voeding.
  • Maak zelf geen flesvoeding, door bijvoorbeeld koemelk of geitenmelk met water te mengen. Dat is geen volwaardige voeding voor baby's.
Nutrilon vond ik wat aan de dure kant en het kruidvatmerk kan je natuurlijk alleen bij de kruidvat kopen. Mij leek het handig dat ik overal de voeding kon kopen. Toen kwam ik op Friso, nu Hero, en de babyvoeding bevalt me eigenlijk prima. Ik vind het veel minder klonteren als die van de kruidvat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten