woensdag 9 april 2014


Het is vandaag alweer 5 maanden geleden dat Jazzlynn geboren werd. Wat gaat de tijd toch snel! Het lijkt wel gisteren dat ik het ziekenhuis verliet met een baby. Er is veel gebeurd in 5 maanden tijd en er moet nog zoveel komen!

Jazzlynn heeft heel lang maat 44 aan gehad en toen ze eindelijk maat 50 aan kon was dat maar voor een week. Ze is nu zelfs bijna uit maat 62 gegroeid en wat vind ik dat erg! Ze groeit zo snel!
Ze is trouwens een makkelijk kind ze geeft echt aan wat ze wilt en wat niet. Ze kan ook al goed boos worden als je haar even geen aandacht kan geven. Zoals nu zit ze een beetje te spelen in de babygym en kijkt af en toe even naar me of ik al kijk. Kijk ik weg dan gaat ze trappen met dr benen en grommen. 
Boekjes voorlezen vindt ze helemaal het einde, ze luistert geïnteresseerd en als je stopt met lezen kijkt ze je aan met een blik die je liever niet wil zien. Een echte diva dus.

Alle andere ontwikkelingen rond dit levensjaar (5 maanden) doet ze redelijk snel. Behalve omrollen het is haar zaterdag voor het eerst gelukt. Ze probeert nu wel steeds meer om te draaien maar het lukt niet altijd. Maar haar doorzettingsvermogen bevalt me wel. Ze is echt aan een stuk door aan het proberen.

Ze moest van het consultatiebureau naar de fysio vanwege een voorkeurshouding. Jazzlynn bleek totaal geen voorkeurshouding te hebben volgens de fysio en vond dat maar raar van het consultatiebureau. Wel zag ze dat ze heel erg aan het overstrekken was. Sinds die tijd moeten we om de 2 weken naar de fysio voor haar. De oefeningen deden we thuis ook al maar het helpt nu wel steeds meer. 

Toen ze 3,5 maand was begonnen we al met een paar hapjes omdat je toch kon zien dat ze meer wou. Ze vond het maar een beetje raar. Maar nu gaat het steeds beter, ook op de opvang. Ze slikt nu 1 á 2 hapjes helemaal weg ipv er mee te spelen. 

Sinds een klein weekje heeft ze ook last van eenkennigheid, niet naar ons toe maar meer op de opvang. Bij één iemand gaat het bijna nooit helemaal lekker, ze is dan huilerig en wilt niet goed eten. Bij de rest heeft ze geen last en is ze vrolijk en eet ze goed.  

Alle ontwikkelingen waren het leukste om te zien en ik kan niet wachten op meer ontwikkelingen. Ze brabbelt er nu al een eind op los, hele verhalen verteld ze. Soms vind ik het wel snel gaan en mag het langzamer maar ik ben zo benieuwd hoe ze er uit gaat zien etc.

Volg me ook op facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten